Monday, September 24, 2018

Twitter und/and Facebook


Liebe Freunde auf Twitter,
ich habe schon lange Zeit nicht gepostet, da ich von meinem Arbeitsplatz aus poste und mein Arbeitgeber generell den Zugang zu Twitter und Facebook blockiert. Dazu war es gekommen, als in Neuss eine Klinik durch einen kriminellen Angriff lahm gelegt worden ist. Ich habe heute die Gelegenheit zum Zugriff wg. der Datenschutzverordnung.

Warum habe ich zu Hause keinen Zugang zum Internet? Zwei wesentliche Gründe:
1. nicht erreichbar sein
2. irgendwann vor 3:00 Uhr morgens ins Bett gehen

Ich habe auch kein Fax, kein Smartphone oder AB. Siehe hier:

Ich werde aber irgendwann wieder erreichbar sein.
Herzliche Grüße!
Euer Rheumatologe / Lothar

Dear friends on Twitter,
I have not posted for a long time because I post from my workplace and my employer generally blocks access to Twitter and Facebook. This had come into effect when a hospital in Neuss was paralyzed by a criminal attack. Today I have the opportunity to access Twitter because of the Data Protection Regulation (which I had to implement).

Why do I have no access to the internet at home? Two main reasons:
1. to be unavailable
2. to go to bed sometime before 3:00 a.m.

I have no fax, no smartphone or AB. Look here:

But I will be available again sometime.
Best regards!
Your Rheumatologe / Lothar

No comments:

Post a Comment